fitness-594143_1920

Kaptury

Ćwiczenia na kaptury to jeden z elementów prawidłowego treningu. Ćwiczenia są dość proste, lecz wymagają dużej intensywności. Najczęściej wykonywane są razem z ćwiczeniami na plecy. Najlepszym ćwiczeniem są szrugsy z hantlami. Najlepiej wykorzystać hantle, niż sztangę, ponieważ ułatwia ćwiczenie. Stoimy z stopami na wysokości barków. Hantle trzymamy obiema dłońmi i podnosimy, najpierw barki. Trzymamy tak dług, aż poczujemy odpowiednie napięcie mięśni. Przy prawidłowej technice polecane jest trzymanie głowy w dół, pozwala to na odpowiednie napięcie. Opuszczanie ciężaru powinno odbywać się wolno, by nie doszło do kontuzji. Kolejne ćwiczenie wykonujemy na maszynie Smitha. Można również wykonać je w domu, lecz trzeba zadbać o odpowiednią płaszczyznę. Inne ćwiczenie to wypychanie sztangi nad głową barkami. To ćwiczenie wymaga skupienia się i ostrożności. Stopy ustawiamy nieco szerze niż ramiona i ciężar podnosimy do góry nad głowę z prostymi ramionami, rękami. Gdy już wyczujemy równowagę, to wypychamy sztangę jeszcze wyżej barkami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *